Han passat gairebé dues dècades de la presència dels Beastie Boys al Sonar 2007, l’inesperat comiat del llegendari trio de hip-hop. Des d’aleshores Mike D ha arribat a la seixantena i veient l’acollida del seu concert a Apolo 2, es dedueix que no pocs d’aquells assistents varen tornar. En molts casos acompanyats de la seva descendència.

Pel seu debut solista, l’amic Michael Louis Diamond s’ha pres les coses amb calma, deixant passar temps per teixir un so de matisos diferents, tot amb el suport d’un grup nou (The Five Ds) amb la presència dels seus fills. Els fruits discogràfics coneguts han estat els avançaments ‘What We Got’, ‘True Colours’ i el dub/jungle de ‘Switch Up’, tots inclosos a un vigorós concert on s’avançava bona part del material de “Thank You”, el seu primer disc, que arribarà finals d’agost. A “Thank You” Mike D no renuncia a les arrels del hip-hop, però el tractament de la seva veu és més subtil i filtrat, a més d’endinsar-se no tan sols al dub i al jungle sinó afegint pinzellades de psicodèlia o pop electrònic.

Com era d’esperar, el directe de Mike D va ser professional i entregat, digne del seu bagatge, amb el seu grup mostrant un entusiasme contagiós i oferint un extraordinari final amb versió del ‘Mind of Your Business’ de Delta 5 i un ‘So What’cha Want’ que va desfermar una eufòria nostàlgica, amb salts des de l’escenari. També va saltar un Mike D que no va oblidar celebrar el recent títol dels New York Knicks. Aquí se’l celebrarà sempre que torni.

Setlist:
- Hello Brooklyn (cover de Beastie Boys)
- What We Got
- Make it Stop
- Looking Down The Barrel of a Gun (cover de Beastie Boys)
- Crypto
- True Colors
- I Don’t Care
- Secrets
- It’s Time
- Switch Up
- Thank You
- Mind Your Own Business (cover de Delta 5)
- So What’cha Want (cover de Beastie Boys)