Resum 2025 (6): Meritxell Rosell

A pocs dies que s’acabi l’any, arriba el moment de compartir les nostres llistes personals i intransferibles per resumir el 2025 musical de la família Indie Lovers. Com cada any, col·laboradors i amics habituals han seleccionat un pack musical que il·lustri l’any que deixem enrere, sense estúpids ordres ni absurdes jerarquies, i sabent que si haguéssim fet aquestes llistes el dia abans o el de després haurien sortit diferents. Com insistim sempre, aquí no triem ‘El millor de l’any‘, perquè ni creiem en conceptes competitius i fastigosament capitalistes quan parlem de música, ni considerem que el nostre criteri sigui més o menys rellevant que el de la resta de la gent. Així que no es tracta de dictar sentències inamovibles ni de seure càtedra, sinó de fer un dibuix il·lustratiu i recopilar discos, cançons, etc. publicats aquest any que creiem que mereixen ser recordats i gaudits de la mateixa manera.

En aquest sisè capítol, Meritxell Rosell ens presenta un menú sonor de 5 discos internacionals i 5 d’estatals, 10 cançons internacionals i 10 d’estatals, 3 concerts, 1 festival i 5 extres culturals gaudits especialment aquest any i que vol compartir amb tu.

DISCOS INTERNACIONALS

  • GEESE ‘Getting Killed’
  • TURNSTILE ‘Never Enough’
  • WATER FROM YOUR EYES ‘It’s a Beatiful Place’
  • BLACK COUNTRY, NEW ROAD ‘Forever Howlong’
  • WEDNESDAY ‘Bleeds’

DISCOS ESTATALS

  • LOS YOLOS ‘Volumen 3’
  • GAZELLA ‘Vias’
  • EL PETIT DE CAL ERIL ‘Eril Eril Eril’
  • SEWARD ‘Seward’
  • ROSALIA ‘Lux’

CANÇONS INTERNACIONALS

  • THIS IS LORELEI & MJ LENDERMAN ‘Dancin In The Club’
  • DIVORCE ‘Pill’
  • GEESE ‘Taxes’
  • WATER FROM YOUR EYES ‘Playing Classics’
  • PORRIDGE RADIO ‘I’ve Got A Feeling (Stay Lucky)’
  • PREWN ‘System’
  • LAMBRINI GIRLS ‘Cuntology 101’
  • MARUJA ‘Look Down On Us’
  • NATION OF LANGUAGE ‘Inept Apollo’
  • SMERZ ‘You Got Time And I Got Money’

CANÇONS ESTATALS

  • SHEGO ‘Curso Avanzado De Perra’
  • CAPROS ‘DtMF’
  • GAZELLA ‘Solsticio’
  • LOS YOLOS ‘Tres Menos Cuarto’
  • EL PETIT DE CAL ERIL ‘Ara No sé Què Dir-te’
  • HOSTIA PEDAGÓGICA ‘Abajo Con El Trabajo’
  • SEWARD ‘As a Trap’
  • RATA NEGRA ‘Peligro’
  • EXFAN ‘La Sangre Del Mar’
  • PÁLIDA TEZ ‘Mejor Al Revés’

CONCERTS

Fat Dog, Canela Party 2025
  • KILLER KIN, Sala Estraperlo (13/07/25)
  • FAT DOG, Canela Party, Torremolinos (23/08/25)
  • CAT POWER sings Dylan, Primavera a la Ciutat, Paral·lel 62, (06-/06/25)

FESTIVAL

Lambrini Girls, Canela Party 2025
  • CANELA PARTY. Torremolinos (20-23/08/25)

EXTRES CULTURALS

Gambeat 2025 (Foto: Meritxell Rosell)
  • GAMBINGO I KARAOKE MUSICAL GAMBEAT WEEKEND. Sala Upload.
  • Òpera: L’ELISIR D’AMORE. Donizetti – Mario Gas. Gran Teatre del Liceu. (02/12/25)
  • Concert: PAU RIBA: DIOPTRIA, 55. Caïm Riba / Pol Segarra. Teatre Grec. (22/07/25)
  • Exposició: LEICA: UN SIGLO DE FOTOGRAFÍA 1925-2025. Teatro Fernan Gómez, Madrid.
  • Exposició: CASA MUSEU LUIS BARRAGAN. Ciutat de Mèxic.

 

*Pots veure la resta de capítols del resum 2025 en aquest enllaç.

 

Escrito por

Créixer des de ben petita escoltant a casa Deep Purple, Led Zeppelin o Sex Pistols va marcar les meves preferències per l'underground (i la meva banda favorita, la Velvet!). Obsessionada en documentar visualment tot allò que observo, la meva passió musical es va fondre amb la fotogràfica. El repte de la poca llum, el moviment i allò d'acotar només a dos o tres temes al fossat fotogràfic per captar l'actitud d'una banda o músic en només 1, 3 o 4 imatges per a una crònica… em puja l'adrenalina i em dóna la vida!!! Sóc Meritxell… aka Meritxula… EA!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *