Resum 2025 (5): Joan Jorba

A pocs dies que s’acabi l’any, arriba el moment de compartir les nostres llistes personals i intransferibles per resumir el 2025 musical de la família Indie Lovers. Com cada any, col·laboradors i amics habituals han seleccionat un pack musical que il·lustri l’any que deixem enrere, sense estúpids ordres ni absurdes jerarquies, i sabent que si haguéssim fet aquestes llistes el dia abans o el de després haurien sortit diferents. Com insistim sempre, aquí no triem ‘El millor de l’any‘, perquè ni creiem en conceptes competitius i fastigosament capitalistes quan parlem de música, ni considerem que el nostre criteri sigui més o menys rellevant que el de la resta de la gent. Així que no es tracta de dictar sentències inamovibles ni de seure càtedra, sinó de fer un dibuix il·lustratiu i recopilar discos, cançons, etc. publicats aquest any que creiem que mereixen ser recordats i gaudits de la mateixa manera.

En aquest cinquè capítol, Joan Jorba ens presenta un menú sonor de 5 discos, 10 cançons, 3 concerts, 1 festival i 3 extres culturals gaudits especialment aquest any i que vol compartir amb tu.

DISCOS

  • LARKIN POE ‘Bloom’
  • PRIVATE FUNCTION ‘¯\_(ツ)_/¯’
  • MURAT AKTÜRK ‘Vagabondage’
  • WILL HOGE ‘Sweet Misery’
  • RICKY WARWICK ‘Blood Ties’

CANÇONS

  • THE HEAVY HEAVY ‘Real Love Baby – Church Sessions’
  • TUK SMITH & RESTLESS HEARTS ‘Troubled Paradise’
  • SUEDE ‘Antidepressants’
  • SPRINTS ‘Descartes’
  • VANDOLIERS ‘Life Behind Bars’
  • MURAT ARKTÜK ‘Pearl Of The Orient’
  • DAVID LOWERY ‘I Wrote A Song Called Take The Skinheads Bowling’
  • NICK CAVE & BAD SEEDS ‘Conversion’
  • PRIVATE FUNCTION ‘Koala’
  • WILL HOGE ‘Another Planet’

CONCERTS

Black Rebel Motorcycle Club (Foto: Ignasi Trapero i Martínez)
  • SHARON SHANNON & FRIENDS. The Hub, Kilkenny (26/10/25)
  • BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB. Paradiso, Amsterdam (08/12/2025) Crònica aquí
  • JESSE MALIN, Islington Assembly Hall, Londres (02/05/2025)

FESTIVAL

Refused, Rockland Fest 2025
  • ROCKLAND. Santo Domingo de la Calzada (18-20/07/25)

EXTRES CULTURALS

  • Teatre: GEGANT de Mark Rosenblatt
  • Exposició: REALISM NOW, Meam Barcelona
  • Cine documental: IT’S NEVER OVER, JEFF BUCKLEY (In-Edit)
  • Llibre: DANIEL JOHNSTON (Liburuak)
  • Cine: SPRINGSTEEN: DELIVER ME FROM NOWHERE, Scott Cooper

 

*Pots veure la resta de capítols del resum 2025 en aquest enllaç.

 

Escrito por

Redactor a NuRocks. Més de 800 directes forgen i avalen el meu criteri. Sóc capaç de gaudir tant dels Fidlar o Deer Tick més festius com d'en Mark Lanegan més depressiu.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *